۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

محرومیت نسرین ستوده از مرخصی درمانی


نسرین ستوده وکیل زندانی که برای گذراندن محکومیت ۶ ساله خود دو سال و نیم است که در زندان به سر می‌برد، به علت افت بینایی دچار مشکل شده است.

این فعال حقوق زنان و کودکان که مدت ۴۹ روز در اعتصاب غذا به سر برده بود، به دنبال اعتصاب دچار تاری چشم شده است.

رضا خندان همسر خانم ستوده به دویچه‌وله می‌گوید: «ما از پزشک متخصص چشم وقت گرفتیم. چند بار هم نامه دادیم و موافقت کلی هم شد ولی در عمل پروسه‌ای به‌وجود آمد که مراجعه به پزشک انجام نشد، دوباره وقت گرفتیم ولی تا این لحظه هنوز اعزام نشده است».

روال گرفتن مرخصی درمانی برای زندانیان به این صورت است که ابتدا خانواده او از پزشک متخصص وقت می‌گیرند و نامه پزشک را به دادستانی ارائه می‌کنند. دادستانی در صورت موافقت، نامه اعزام زندانی به پزشک یا بیمارستان خارج زندان را صادر می‌کند.

زندانی نیز باید در داخل زندان تاییدیه بهداری زندان را به دست آورد. به گفته‌ی آقای خندان این مراحل تا کنون دو بار برای نسرین ستوده اجرا شده اما مرخصی درمانی او هنوز عملی نشده است.

نسرین ستوده از شهریور ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برد. در این مدت او تنها سه بار به مرخصی آمده که دو دفعه آن هریک به مدت سه روز و یک بار نیز تنها به مدت ۲۴ ساعت بوده است.

خانم ستوده از ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ به بند عمومی منتقل شده و به گفته همسرش از آن زمان اجازه تماس تلفنی با خانواده‌اش را نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر